duminică, 14 noiembrie 2010

Rasina!!!!

In sfarsit dupa 3 luni de cautari am gasit rasina epoxidica bicomponenta transparenta. De pe internet nu se poate cumpara asa ceva (cel putin nu din Romania), se gaseste doar la firme specializate (cum ar fi Policolor) dar care vand doar in cantitati industriale (paleti) si la cateva magazine de specialitate (de constructii) dar nu este o rasina de calitate ci una care are o nuanta galbuie si un miros ingrozitor si se intareste in 1 zi.
Am cautat pe internet si doar in magazinele din Bucuresti, nu stiu daca in alte orase gasiti.
Eu am reusit, dupa indelungi rugaminti, sa pun mana pe o rasina de calitate, inodora si incolora care se intareste in 1h.

Mai jos am prezentat avantajele rasinei pentru bijuterii dar si dezavantajele (atat din punct de vedere al cumparatorului cat si al creatorului:

Avantaje:
- duritate ridicata (nu se poate rupe, se sparge foarte greu si rezista zeci de ani)
- se poate mula in orice forma
- se poate introduce in rasina aproape orice fel de material (poti pastra o hartie/o planta/o insecta fara a se deteriora) - nu se poate introduce plastic subtire si expandat
- este neteda si da un efect de lupa
- desi este transparenta se poate colora (prin combinarea cu coloranti) si se poate adauga si straluci
- calitatea superioara a produselor
- se curata foarte usor cu apa si sapun
- rezistenta la temperaturi intre -40 grade si +80 grade celsius
- rezistenta la apa (inclusiv cea de mare)


Dezavantaje:
- se gaseste foarte greu
- se obtine prin combinarea a doua substante (daca se greseste chiar si cu 2-3 picaturi cantitatea ce trebuie amestecata, bijuteria nu se mai intareste sau nu isi pastreaza o forma neteda)
- se folosesc forme speciale dintr-un plastic foarte dur (forme ce se gasesc destul de greu)
- pretul ridicat
- pot aparea bule ce strica design-ul produsului- dar cu rabdare se pot indeparta
- trebuie folosit un burghiu special pentru a crea un orificiu (de exemplu pentru medalioane)
- fiecare piesa trebuie finisata si slefuita

Cateva produse realizate din rasina (din strainatate):


In curand o sa realizez si un tutorial.

30 de comentarii:

  1. :x:x:x..adorabile
    Daca ai vreo incercare de a face bratari din rasina vreau si eu:X:X

    just let me know:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vand rasina transparenta, bicomponenta, se intareste la temperatura camerei in maxim 2 ore. Pentru detalii si comenzi trimite e-mail la adresa rasinatransparenta@yahoo.com

      Ștergere
    2. 2h? Un pic cam mult. Cea incercata de mine se usuca in 15 min...
      1h este durata trecuta pe ambalaj dar fiind vorba de o cantitata mai mica folosita pentru bijuterii, se intaraste mult mai repede. Asa este cazul si la cea adusa de dumneavoastra?
      Cat costa?
      Este si inodora? Nu as vrea sa miroasa urat toata casa. Se poate colora? Aveti o prezentare pentru ea? Chiar m-ar interesa.

      Ștergere
  2. Buna :)

    Pentru a face o bratara din rasina trebuie sa ai un mulaj pentru bratari, eu deocamdata nu am dar o sa incerc sa fac rost
    Imediat cum fac rost te anunt

    RăspundețiȘtergere
  3. vreau o bratara cu bomboane m&m(ti-amz is acum ca sa nu-mi "fure" altcnv ideea:)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,

    Arata genial! Eu nu sunt asa productiva, dar imi place tot timpul sa incerc materiale noi. Ai putea sa imi spui unde ai gasit rasina? ...asta daca nu e secret :P caci ma astept sa fie :D

    Merci si spor la fun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult :D

    Nu e secret :P Se gaseste in magazine precum: Dedeman, Mr.Bricolaje, Practiker etc. Cel mai bine intrebi merchendizeri ei sigur stiu unde se afla ca in unele magazine e la adezivi, in altele la raionul de lacuri :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum se numeste rasina? Daca nu e cu suparare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vand rasina bicomponenta supertransparenta,rezistenta uv,nu se ingalbeneste in timp daniel_pana1976@yahoo.com sau 0722228603

      Ștergere
    2. Este de la bison. Nu recomand alte produse. Am mai incercat si nu am fost multumita.

      Ștergere
  7. Chiar,cum se numeste ? Mi-a placut tare mult frunza,inedita ideea nu stiu cum ti-a venit
    Epoxy se numeste rasina,am inteles.Dar firma?Asta intreba anonimul dinaintea mea

    RăspundețiȘtergere
  8. :)Salut am o curiozitate. De unde pot cumpara aceasta rasina? Mentionez ca locuiesc in Bucuresti la fel ca tine :). Astept raspuns :) MS!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna :)

    Eu am cumparat din Bricostore (Pantelimon)dar se gaseste in mai multe magazine de acest tip :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut din nou, sa stii ca nu am citit atenta comentariile. Am reusit sa-mi dau seama de unde pot gasi :), am citit mai atenta putin mai sus. Multumesc mult pentru raspuns :). Apropo sunt curioasa cum se foloseste, am vazut ca ai avut cateva neplaceri cu ea! Poate faci un tutorial ceva :) sau exista explicati cum sa folosesti rasina pe cutie sau ambalaj?

    RăspundețiȘtergere
  11. Voi face un tutorial dar putin mai incolo, sper sa reusesc sa pun pana pe un alt tip de rasina ca aceasta e mult prea scumpa si in cantitate mica.
    Scrie pe ambalaj cum sa o folosesti pe post de lipici... dar gasesti pe net cateva tutoriale foarte interesante despre acest tip de rasina (epoxy resin)

    Spor la treaba

    RăspundețiȘtergere
  12. Se,pot realiza si egichete sau ecusoane volumetrice (adica se poate aplica pe o eticheta sa formeze un dome transparent)?
    Ce firma si denumire are produsul? Ca ma intereseaza sa iau si eu cat mai curand.
    Merci anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  13. uite, am gasit rasina epoxi in Timisoara: http://www.complexart.ro/rasini/

    RăspundețiȘtergere
  14. http://www.complexart.ro/rasini/

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua, Ma intereseaza, daca se poate cum reusiti sa pastrati forma bombata la un medalion sa la un inel. Eu am incercat si se prelinge rasina.
    Muntumesc, Carmen

    RăspundețiȘtergere
  16. http://www.complexart.ro/rasina-super-transparenta-cristallo-sc-22-500-gr-.html
    Poate iti este de ajutor pe viitor. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. salut
    as avea si eu o intrebare-intrebatoare...aceasta rasina epoxidica se poate turna in matrite de gips?

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna! am si eu o intrebare... este destul de dura suprafata aceasta de rasina? adica sa zicem ca pun pe o suprafata mai mare si vreau sa pun pe acea suprafata diverse obiecte.... rezista? si daca este lucioasa, asa ca un geam???? :D multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  19. lucrari masini moto navo cu rasina http://www.masini.stuning.net poilish caroserie parbrize faruri reconditionari jante/tapiteri facetiva cont si progravativa la orice doriti

    RăspundețiȘtergere
  20. Lucrari auto moto navo cu rasina http://www.masini.stuning.net
    Polish caroserie/parbrize/faruri
    Reconditionari jante/tapisteri

    P.S Oficiem lucrari doar in Bucuresti!

    Contact:cafx13@yahoo.com Nu uitati :http://www.masini.stuning.net

    RăspundețiȘtergere
  21. Ceau...nu ai conservat cumva si flori in rasina?...daca da se da inainte cu ceva solutie?....eu am patit ca a "mancat" hartia si mi-e frica sa nu patesc la fel si cu floricelele:(. Multumesc pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
  22. just in case
    Rasina epoxidica EP1, bicomponenta, incolora ...
    http://www.matcons.ro/produs/rasina-epoxidica-ep1--i455

    RăspundețiȘtergere